Analiza web, joacă un rol esențial în înțelegerea comportamentului utilizatorilor, optimizarea performanței și, în cele din urmă, atingerea obiectivelor online. Obiectivele principale ale analizei site-ului includ îmbunătățirea satisfacției utilizatorilor, îmbunătățirea funcționalității și creșterea performanței generale. Cu ajutorul analizei puteți observa dacă optimizările realizate pe site sunt relevante pentru utilizatori și cresc traficul. În cazul in care aveți efecte negative este necesarea intervenția unei echipe specializate pentru a avea un rezultat pozitiv. Cu alte cuvinte, analiza magazinului online se referă la colectarea, raportarea și analiza datelor asociate cu site-ul tau web.
Cum se face analiza unui website?
Analiza site-ului implică examinarea sistematică a diferitelor elemente care contribuie la performanța și eficacitatea unui site. Este personalizată în funcție de fiecare website în parte și se realizează manual de catre un expert în domeniu si conține probleme identificate și sugestii de rezolvare pentru mai multe componente cheie ale site-ului cum ar fi: UX (User Experience / Experiența Utilizatorului), Design, Mobile Responsive, Performanîa, Server, diverse erori/greșeli și sugestii pentru îmbunatățiri diverse.
Ce include o analiză a website-ului?
Datele pe care le analizăm includ:
analiza aspectului general al site-ului
analiza din punct de vedere al utilizatorului / cumpăratorului final
analiza paginii principale / homepage
analiză categoriilor de produse
analiza paginii de prezentare a produsului
analiza coșului de cumpărături și a procesului de plasare comandă
testarea diverselor funcționalitați specifice e-commerce-ului: adăugare in coș, trimitere comandă, creare cont, confirmare cont (dacă este
cazul), login, adăugare la wishlist, comparare produse, căutare & filtrare produse, etc.
testare viteză de încărcare și sugestii pentru îmbunătățirea ei
analiză funcționalitate link-uri în textele paginilor
analiză funcționalitate formulare
analiză Mobile Design/ Responsive – afișarea și fucnționalitatea siteului pe dispozitivele mobile
funcționalitate review-uri / opinii utilizatori
analiză design site / bannere / legături / elemente grafice, call to action
scurtă analiză GDPR
analiză SEO la nivel basic: identificare erori, verificare requesturi, viteză de încărcare, resurse încărcate, legături interne, elemente Heading, alt-
uri, etc...
analiză performanță server (daca este cazul)
La finalizarea analizei web a magazinului online vei primi un raport în format PDF, ce include cele mai bune recomandări despre pașii ce trebui urmați în continuare.
Dorești să afli părerea unui expert în domeniu despre site-ul tău ?